lördag 13 juli 2019

Vi byter Vättern -

- mot Vänern.
Men först en uppdate på fredagen.
Efter en sen frukost, tog vi Strandpromenaden till Stadsparken och Hantverksmässan.

Det var gott om utställare (runt 400!). Mycket att titta på och genomgående hög kvalitet. Glömde att ta bilder på allt det fina. Trots att det var fredag förmiddag var det mycket besökare.
Inget blev handlat!
Eftermiddagen bjöd på ljummet väder och stickning under markisen. Inte för att solen sken..... utan för att slippa bli blöt av skurarna som drog över då och då.
Vi grillade färsk laxfilé från Lidl till middag, och åt den tillsammans med färskpotatis, gräddfil och hackad rödlök. Mmmmm!
Resten av kvällen blev det inte så mycket gjort......
Det blev en kort sista kisserunda med Zelda, för stora droppar trillade från himlen. Vi hann precis tillbaka till bilen, när himlen öppnade sig och åskan drog igång! Det höll i sig ett bra tag, men vi gick och la oss och lyckades somna, när väl åskan dragit vidare och det bara smattrade från regnet, på husbilstaket.
Lördag 13 juli.
Vi lämnade Hjo camping efter frukost och siktade in oss på Kållandsö och någon av ställplatserna. Men först blev det ett stopp i Skövde! Ett besök på MediaMarkt och inköp av ny "bra att ha" grej.... en DRÖNARE! Vi måste ju ha något att roa oss med! Även ett stopp på COOP, innan vi åkte vidare.
Vi valde bort ställplatsen vid Läckö slott denna gången., och fortsatte mot Spikens Gästhamn. Men där var det fullt, eller rättare sagt överfullt! Så vi körde tillbaka någon kilometer och tog in på en "traktor"-väg.  Inte riktigt sant, men en smal och krokig väg, som slutade i Hörvikens hamn. Här fanns det lediga platser, så vi bokade in oss för en natt.

Inte så stora platser, men det duger.
Det finns till och med en badbrygga......
Men Vänerns vatten är inte lika inbjudande som Vätterns.
Men viken är ju fin.
Eftersom det inte är så mycket utrymme utanför bilen, får Zelda sola i dörröppningen!

I morgon fortsätter vi vår resa. Vi får se var vi hamnar då.