tisdag 16 juli 2019

Kanaler......

Gårdagen bjöd mest på regn! Så det blev en innersittardag. Det blev ljudbok och stickning för mig, medan Bosse roade sig vid datorn.
När det äntligen slutade regna, nån gång vid tretiden, var det dags att rasta Zelda.
Sen tog jag en extra runda bland blåbären. Plockade två muggar fulla med bär.
Den ena hamnade på dagens frukostfil och så har vi även blåbär till i morgon. Gott!
Efter att frukosten var avklarad, åkte vi vidare mot Åsensbruk , Håverud och Dalslands kanal. Det blev inte den snabbaste vägen dit! Utan de där småvägarna, som både är smala och kurviga! Typiska MC-vägar! Dessutom hamnade vi på en sträcka som inte ens var asfalterad!
Jodå, vi upplever Sveriges landsbygd naturnära!
Vi kom i alla fall fram till Campingen, som  ligger vid början av Dalslands Kanal. Vi tog en husbilsplats på en grusparkering. Försökte hitta lite lä, för idag blåser det igen!
Åt lunch och sen var det  bara att promenera längs kanalen. En turistattraktion är det, med allt vad det innebär. Allt går ju att sälja med mördande reklam!
Här kommer i alla fall lite bilder från promenaden.

Kanalen är byggd längs Upperudsälven och dess sjösystem. Den slutar uppe vid norska gränsen i sydvästra Värmland.
Innan vi gick tillbaka till husbilen, blev det ett stopp vid glasskiosken.
Mest glassugen är Zelda! Det där med "fika", är något som inte får missas!

I kväll gör vi pizza till middag! Länge sen vi åt det......