söndag 7 juli 2019

På jakt......

Den här veckan har Lidl en massa "bra att ha" prylar till hund! Bla den här:
En hundsäng med solskydd! Vilken whippet behöver inte en sån?
Tänkte den kunde vara bra att ha i husbiilen. Inte alltid det är så kul att lägga Zeldas fårskinn på marken.....
På Facebook var det många som handlat till sina whippets, så det var väl lika bra att fixa en till Zelda också! Men det var lättare sagt än gjort! I Karlskrona var de slut på fredagsförmiddagen när jag var där. Så på lördagen tog vi en utflykt till Lidl i Ronneby..... slut där också. Personalen sa, att de tog slut direkt när de släpptes på torsdagen!
Blekinge är ju inte så stort, så vi fortsatte till Lidl i Karlshamn, utan förhoppning att någon skulle finnas kvar. Men YES! När jag kom in i affären och hittade hundprylarna fanns EN kvar! Den la jag beslag på, direkt! Så nu har vi en hundbädd till Zelda! Snacka om bortskämd hund!
Vi passade även på att ta en promenad i Karlshamn, när vi ändå var där! Ja, vädret var ju inte upplyftande precis. Men vi hade vindtätt på oss, så det gick bra.

Vi gick längs ån, ut till hamnen och sedan tillbaka via den gamla bebyggelsen. Karlshamn har en hel del gamla trähus bevarade. Kul att gå där och titta. Lördagen avslutades som jag skrev i tidigare inlägg med 18-årskalas och "hemflytt" från husbilen.
Idag söndag har det blivit en kortare hundpromenad, mellan skurarna som avlöst  varandra!
Passade på att fixa Lasagne till middag, när jag hade tillgång till kök! Så gott!
Vädret fortsätter i samma spår, så vi får se när det ljusnar och vi kan få lite husbilsliv igen!

På återseende,
Siv & Bosse.

Inga kommentarer: