lördag 28 juli 2018

Söder ut....

Det blev bara en övernattning i Strömsund! Finns ju inte så mycket mer att se, eftersom vi varit även här tidigare! Så på onsdagsmorgonen åkte vi till Östersund. Jodå, inte första gången vi är här heller...... Men den här gången blev det ingen camping, utan vi stod på en grusparkering, som kanske var en ställplats. I vilket fall som helst så var det helt ok, och med utsikt över Storsjön och Frösön blev det faktiskt bra. Storsjö-yran var i antågande, så marknadsstånd och tivoli var igång! Och mycket folk i rörelse. Vi gick en promenad i centrum, köpte varsin glass, som vi delade med Zelda innan vi vände tillbaka till bilen.

På kvällen dök det helt plötsligt upp en hel hög med gamla "finbilar" bredvid vår parkering!

Det fanns många finingar att dregla över.....
Senare på kvällen drog ett par regnskurar över oss. Och temperaturen sjönk många grader! På torsdagsmorgonen blev det faktiskt att ta på långbyxorna, för det kändes så kallt!
Efter en del funderande skippade vi resten av E45:an och åkte i stället E14  ut mot Sundsvall och kusten. Vi tänkte titta på Sveriges längsta träbro - Vikbron! Den finns i Fränsta och går över Ljungan.
Temperaturen  återgick till ca 30 grader igen under dagen, så det hade varit skönt med ett dopp i älven..... Men vattnet inbjöd inte till något bad - alldeles för grumligt!
Vikbron däremot var väl värd besöket, även om den var avstängd för reparation.
Det finns en "Ställplats" vid bron, som vi stannade på för natten.
Det var fler än vi som hittat hit, och passade på att "fricampa".
Fredag morgon åkte vi de sista milen på E14 till Sundsvall.  Därefter blev det några mil på E4:an söder ut mot Mellanfjärden. Där finns en Camping/Ställplats vid havsviken och här är vi kvar även på Lördagen. Så två övernattningar blev det. I  morron är det söndag och vi har då varit "på rull" i fem veckor! Känns inte som vi varit iväg så länge......
Vad söndagen tar oss, har vi inte bestämt ännu. SMHI  lovar en massa regn för morrondagen, så vi får se var vi hamnar!