onsdag 11 juli 2018

Sveriges mitt?

Vi  stannade ännu en natt i Sandarne. Eftersom många lämnade Ställplatsen på söndagen blev en elplats ledig - och den var  vi snabba att ta! Dessutom var vädret perfekt för en cykeltur. Lite halvmulet och inte så mycket vind. Vi följde cykelleden "Sågverkstrampet" till Söderhamn, där vi lunchade med varsin god Subway-baugette. Sen var det bara att cykla tillbaka.  Men vi cyklade förbi Ställplatsen, för att "kolla in" Campingen, som ligger ute på udden.
 Egentligen inte så mycket att se, mer än övergivna fabriksbyggnader occh raserade hamnar. Men naturvyerna var det inget fel på!

Tillbaka i husbilen fick vi lite underhållning av båtklubbens Seglarskola.
Det blev en fin kväll, och nästan vindstilla!
Måndag morgon vaknar vi vid fyratiden av att det regnar! Vet inte när det regnade sist..... Men när vi steg upp vid sjutiden hade det slutat droppa på taket.

Det här området med många lika dana hus passerade Zelda och jag på vår morronrunda. Tror att de kan ha varit arbetarbostäder, för timmerarbetarna. Nu var där både företag och vanliga lägenheter i husen.
Efter frukost åkte vi vidare, mot Sundsvall.
Vi tänkte ta in på Campingen i Timrå (Bergerforsparken)...... men det skippade vi efter ha kommit fram! Så trist! Och på alla campingtomter stod Villavagnar! Campingen måste ha använts som flyktingförläggning! Så det var ju bara att åka vidare. Härnösand nästa! Och  där blev det ett säkert kort! Sälstens Camping vid Ångermanälvens utlopp.
Så här nöjda var vi med vårt beslut! Som vanligt en  campingtomt högst upp med utsikt över viken. Soligt, varmt och blåsigt. Precis som det varit hela sommaren. Vi cyklade in och handlade på Lidl.  Vi handlade kycklingklubbor till kvällens middag, så vi kunde göra "sotad kyckling"! GOTT!
Tisdagen ägnades åt Härnösands Bilmuseum!  Vilken upplevelse! Så  många fina bilar och så många olika märken!

Det här är bara några av alla gamla godingar.
Tillbaka på campingen fick vi möjlighet att tvätta, vilket behövdes.
Dessutom blev det bad i det 15-gradiga vattnet! Kallt som tusan. Det blev mest bara ett dopp.

Innan vi cyklade in till Billmuseet, fick Bosse vara frisör!
Klart godkänt resultat!
Fina solnedgångar får man vid vattnet.....

Även onsdagen stannade vi på Sälstens Camping. Bara för att ta det lugnt..... och det har vi gjort!
I morron åker vi vidare mot Örnsköldsvik.