fredag 1 juni 2018

Det här är inte klokt!

Men sommarvärmen håller i sig, fortfarande! Nästan hela Maj har det varit soligt och varmt. Så vi passar på att åka runt med vår mobila hem.
Efter fem dagar på hemmacampingen drog vi iväg igen. Vi inväntade "vår" morsdagspresent innan vi kunde åka!
Inte en picknick-korg, utan en disk-korg! Vår gamla "klappkorg" gick sönder och ett bättre alternativ än en Citygrosskasse var vi tvungna att införskaffa. Den här fyller mer än en funktion. Det går att diska i den. Den kan användas som diskställ. Och med locket på göms smutsig disk som man inte orkar diska! Dessutom går locket att använda som en bricka. Och sist men inte minst går allt att vika ihop, så det tar minimalt med plats! Bara fördela som sagt! Men diska får man göra själv!
Som sagt så åkte vi iväg på tur igen. Första stoppet blev Nogersund. Det blev lagom varmt i lä bakom bilen. Solen gassade för fullt, men vinden från sjön var kall.
Fullmåne kvällen till ära.
Dagen efter åkte vi vidare till Båstad. Vi tog in på campingens Ställplats. Perfekt.  Cyklarna åkte fram och AC:n startades. Det var tänkt att vi skulle cykla in till centrum..... men det det blev en tur till Hovs Hallar!
Varmt och backigt var det. Och inget drickbart hade vi med! Som tur var fanns det dricka på flaska att köpa i restaurangen vid Hovs hallar! Ja smakar det så kostar det! En petflaska 0.5 l med bubbelvatten - 28 kr! Det var nog det dyraste jag betalat för lite vatten! Men gott var det......
Efter Båstad fortsatte vi norr ut i Halland. Det blev en för oss ny ställplats i Småbåtshamnen i Halmstad. Inte alls dum. Och även här åkte cyklarna fram. Men vi tog även med cykelkärra och hund. Det blev en rejäl runda på ca 5 mil.
Från Halmstad till Haverdal. Vi cyklade på "Prins Bertils stig" till Tylösand och sen blev det Kattegattleden.

Det påminde lite om Öland på vissa sträckor av Prins Bertils stig.
Tillbaka vid husbilen var det nästan dags för middag.  Cyklarna stuvades undan och duschen besöktes. Sen tog vi kväll!
Grillade en fläskfilé och åt med Lidl's goda potatissallad och ett par skivor rostat bröd. Lite rött att skölja ner maten med, så var kvällen perfekt. Vi satt ute tills det var dags att natta sig......
Idag åkte vi vidare på vår Hallandsturne.  Tanken var Varberg och Getteröns ställplats. Men vi hamnade i Falkenberg och Ställplatsen i Småbåtshamnen.  Gick lika bra det. Ingen cykling idag utan avkoppling i skuggan under markisen. Skönt med lite vila också.
Nu har vi kommit in i juni månad och värmen håller fortfarande i sig! Undra hur länge den stannar?