måndag 22 augusti 2022

Tvättdag!

Jag steg upp straxt efter klockan sju och gick till tvättstugan!  Men det fanns någon som var ännu mer morronpigg, än vad jag är! Så det var bara att vänta till efter klockan elva, när tvättmaskinen blev ledig. Ja, sen har jag tvättat och torktumlat tre maskiner: kläder, handdukar och lakan. Idag hade vi tur och fick allt rent.
Dessutom har vi varit på stranden och badat. Myra och jag var helt själva tidigt i förmiddags! Oj, oj, oj - vad hon sprang i sanden och ut i det långgrunda vattnet! I eftermiddags följde Bosse med, så även Zelda fick badat. Tyvärr var det fler som passade på att vara vid hundbadet, så det fick bli koppel på. Men badat blev det i alla fall.
Drönaren har jobbat idag också. Det blev en tur över hamnen och ställplatsen. 
Så annorlunda det blir att se det sådär "från ovan".
Jag har badat från piren. Där var det 20° i vattnet, nu på eftermiddagen. Lite svalare var det i morse, när jag tog morrondoppet! Det gäller att passa på, så länge det är bra temp i vattnet........

Ikväll blir det grillad kycklingfilé, potatissallad och rostat bröd, till middag. Det blir nog ett glas vitt också.......

På återseende, 
Siv & Bosse. 

Inga kommentarer: