onsdag 12 juni 2019

Hemma igen.

Vi blev kvar på Öland och Böda Hamn även på måndagen. Hyfsat väder på förmiddagen, så vi promenerade till ICA och handlade lite smått och gott. Resten av dagen blev det mest vilat. Behövs det också.
En svan med två pyttesmå ungar roade oss av och till under dagarna vi var där.

 Tisdag morgon hade vi bestämt för hemfärd. SMHI lovade riktigt skitväder med rikligt av regn och blåst...... Så vi drog hemåt.
Det blev ett stopp på IKEA och på Bauhaus. Ny taklampa till köket och en plastpall till husbilen, så jag når det som är överst i skåpen. Ja, sen blev det en ny arbetsstol till mig. Behövde en utan armstöd, så den tar minimalt med plats vid skrivbordet - när jag inte sitter där!
Vi lämnade ett regnigt Kalmar och landade så småningom på Tjuraviken, med strålande sol och lä bakom träden! Så skönt efter all blåst de sista dagarna.
Idag onsdag har vi fixat lite till i lägenheten. Tavlor har kommit upp.

Kablarna till "hemma biosystemet" har dragits och fästs i golvlisterna. Jag grovrensade runt rosorna utanför uteplatsen, och grävde ner två Clematis som jag köpt tidigare. Men där är mycket mer att fixa..... får bli till hösten.
Jag passade på att tvätta lakan och handdukar och försökte organisera i badrummets skåp. Får säkert flytta runt en del, när husbilen töms i höst.
Lite i taget, så ska det nog bli bra.
Tillbaka med husbilen på Tjuraviken, för ännu en natt, fixade vi riktig sommarmiddag. Årets första nypotatis intogs tillsammans med ägg och sill!
Vi provsmakade även årets första jordgubbar - till efterätt!
Satt som en smäck!
I morgon är det flyttbesiktning av vår trea.
Sen ska nycklarna lämnas in. Ska bli så skönt att få avsluta det här med flytten.
Det lär bli en natt till på Tjuraviken..... sen får vi se var vi hamnar!

På återseende,
Siv & Bosse.



Inga kommentarer: