onsdag 2 juli 2014

Regn, blåst och lite solglimtar.

Här händer inte så mycket. Vi har legat still på Campingen. Vädret har ju inte inbjudit till några utflykter!
Det har faktiskt varit riktigt kyligt! I söndags glömde jag titta på utetemperaturen innan jag tog mitt morrondopp! Kan väl säga att det var varmare i vattnet än de 13,5 graderna som var i luften!! Tog en bra stund innan jag fått upp värmen efter badet!!

Lördagen tillbringade vi i Ronneby Brunnspark, Nostalgia festival! Massor av "finbilar" att beskåda, så timmarna bara försvann! Här kommer ett smakprov:



Vi hittade bara två gammelbilar av vårt favorit märke, nämligen de här:

Sen fanns det ju såna som vår allra första "husbil".......
1979 hade vi sommarsemester i en klarblå "folkabuss", liknande den till höger i bild! De var tider det!!

I dag har vi det betydligt bekvämare i vårt mobila hem! Och det känns ju bra, när åskskurarna avlöser varandra med täta mellanrum!!
Några dagars utflykt blir det mellan mina jobbpass denna veckan. Kalmar och Öland, står på tur. Vi hoppas på lite soligare väder när vi åker över bron i morron!

På återseende!
Siv & Bosse.

Inga kommentarer: