tisdag 19 juli 2022

Vi åkte hem!

På lördagskvällen packade Bosse ena hörapparat ihop! Den ville inte kommunicera  eller ta emot laddning.....
Och jag  hade misstänkt Bältros - i ansiktet!
Så på söndagen åkte vi hem, för Hörcentral och Vårdcentral blev vi tvungna att prata med på måndagsmorgonen. Det passade ju trots allt bra, för då kunde vi tvätta hemma.
Det blev en lugn färd hem. Vi åkte gamla E22:an, mellan Kalmar och Söderåkra. Vi kände knappt igen oss i småbyarna längs vägen.
En liten (4 platser) Ställplats i Ekenäs, kollades in! Såg väldans trevlig ut.
Hemma fick vi tvättat, hörapparaten lämnades in och jag fick träffa en läkare på Vårdcentralen. Jag äter medicin mot virus, och hoppas att det ska hjälpa - för jag är ju grotesk i halva ansiktet, med svullnader, blåsor och knallrött skinn! Man blir ju rädd, när man ser sig själv i spegeln!😱
Idag tisdag packade vi in oss i Husbilen igen och åkte samma väg norrut längs E22:an. Vi tog av vid Söderåkra och tog gamla vägen till
- Ekenäs! Men där var fullt! Så snopet......
Ja, det var bara att köra vidare. Nästa stopp blev en Nyöppnad Ställplats hos Mönsterås Segelsällskap. Där fanns plats, vid strandkanten. De andra platserna ser inte så kul ut. Men visst - man kan ju stå där en natt, om det kniper.
Lite underhållning fick vi innan det var dags att fixa middag.
sjösättning mitt i sommaren! Allt gick bra och båten sjönk inte när den kom i vattnet!

Ikväll äter vi grillad lax, kokt potatis och romsås.

På återseende, 
Siv & Bosse. 

Inga kommentarer: