lördag 15 juli 2017

Hemåt......

Onsdag 12 juli.

När frukosten var avklarad, bestämde vi oss för att åka tillbaka till Sverige. Vädret var ju bekant sen tidigare - regn! Så nu ger vi upp kringflackandet.
Vi lämnade ett regntungt Saksköbing på Lolland och åkte den gamla bron över Storströmmen till Själland.
 Och den bron är inte bred! Det gick precis att mötas med en personbil.
Jodå, vi har åkt den bron tidigare. Då åt andra hållet, så vi visste att det skulle funka.... om man inte möter stora traktorer eller annat stort!
Regnet följde oss hela vägen  till Sverige.
Det blev ett stop i Svågertorp. Nytt styre till min cykel inhandlades på Biltema och så blev det ett besök på Stoff & Stil, där jag handlade lite billigt tyg, för att testsy i.
Vi hade tänkt stanna i Ystad över natten. Men ställplatsen var fullbelagd, så det var bara att åka vidare. Till slut hamnade vi i Kåseberga. Där finns också en ställplats, utan faciliteter, men helt OK att övernatta på. Dessutom får man ju chans att ta en promenad till Ales Stenar innan resan går vidare i morron.

Efter allt regnande blev det trots allt en fin solnedgång.

Torsdag 13 juli.

Efter frukost tog vi på kängorna och vandrade upp till "Stenarna".
Det är lika fantastiskt varje gång man kommer dit! Dessa stora stenar och utsikten över havet.
Magiskt!!
Vi tog en lite annorlunda väg tillbaka till Kåseberga. Ner för slänterna och längs vattnet till byn. Vilken blomprakt vi fick se! Håll tillgodo:

Framme i Kåseberga parkerade jag Bosse och hund på en bänk vid havet, medan jag shoppade rökt smörfisk till lunch!
Med lunchen fixad åkte vi vidare hemåt. Stannade utanför Simrishamn och smaskade i oss fisken. Sen var det bara raka spåret hem till Skönstavik Camping.
Borta bra men hemma bäst, eller i alla fall så var det skönt att vara hemma igen!

Vilken semesterresa vi haft - trots regn och blåst. Önskar oss flera sådana!

Nu är det bara dagar kvar av min ledighet. Så vi blir här på Campingen ett tag och gör kanske en och annan cykeltur i omgivningarna.