torsdag 31 maj 2012

På tur, sista delen.

Mölle.
Semestern närmade sig slutet. Bara helgen var kvar innan vardagen skulle ta vid igen! Vi körde förbi Lerbergets camping, för att se om där fanns plats för vår stora bil. Men där fanns inget som passade oss så vi åkte vidare till campingen i  Mölle.  Fredagskvällen var varm och solig,så när vi kommit på plats, tog vi hundarna och gick en promenad. Skönt att få sträcka på benen efter en dag i bilen. Senare satt vi ute så länge solen var ovanför trädtopparna. Vi planerade för lördagen, med en vandring till Kullens fyr.
Vi gick från campingen (vars symbol inte kom med på bilden) till Mölle hamn.
Längs strandpromenaden mot Kullaberg, där vi följde den röda leden på kartan. Varmt och disigt väder och jobbig klättring emellanåt, så det gick åt en del vatten på vägen upp.

Vi hittade en fin plats att äta vår lunch på och samtidigt pusta ut en stund.

Efter pausen gick vi sista biten upp till fyren. Där var det fullt med besökare, som tagit bilen upp....
Vi passade på att fylla våra vattenflaskor innan vi vände hemåt mot campingen. På tillbakavägen gick vi på den andra sidan av Kullaberg (blå led på kartan). Där var en helt annan miljö. Lika brant men med mycket skog.

Efter drygt 5 timmars vandring var vi tillbaka på campingen, trötta och svettiga. Så duschen fick ett långt besök. Två trötta hundar sov gott hela kvällen och vi njöt av ett glas rött och lite god mat innan vi däckade också.
Har ni vägarna förbi Kullaberg, så passa på att gå den röda leden i alla fall. Jag lovar, det är värt mödan!
Vi kommer att åka tillbaka till Mölle och Kullaberg, för att gå den blå leden mot Arild vid ett senare tillfälle.

Håll utkik, vi kommer igen!