måndag 15 maj 2023

En dag till.

Så bestämde vi oss i morse. För vad är alternativen? Vi hittade i alla fall inget bättre ställe att stå på. 
Det blåser ju lika mycket överallt! Förutom blåsten, så är det mest mulet, med några solglimtar då och då.
Trots blåsten - är det varmt i luften.
Ett morrondopp, blev det efter frukosten. Min termometer visade på 14° i vattnet! Måste hitta en bättre termometer....... om det nu finns nån?
Det blir mest innesittande idag. Lite datorarbete för Bosse, och jag roar mig med stickning och ljudbok. 
Men hundarna behöver ju en längre daglig promenad. Så vi gick åt motsatt håll, mot igår, genom strandängarna bort mot den större badplatsen. Inga kreatur på bete, så det var riskfritt att gå där!
Mest Trift på strandängarna, men jag hittade en liten tuva med violer också.
Var ju tvungen att ta en bil på masterna - från en lite annorlunda vinkel......

Stärkt av ett lyckat resultat med Omnian och Grönkålsgratängen igår, testar jag vidare med en potatisgratäng till kvällens middag! Ska bli spännande och se om det kan lyckas! Det blir en grillad köttbit till. I värsta fall får vi väl äta rostat bröd till köttet.........

På återseende, 
Siv & Bosse. 




Inga kommentarer: