söndag 30 juli 2023

Blankaholm.

Det var bara några mils bilresa från Påskallavik till Blankaholms Ställplats. Men som vanligt gäller det att inte "komma för sent"!  Det fanns både elplatser och platser utan el, lediga när vi kom vid halvelva- tiden.
Men elplatserna tog slut direkt. Även de andra platserna  är slut, nu vid tre- tiden.
Men vi fick en bra plats......
Jag kände för en liten tur på två hjul, efter lunchen. Tänkte kolla in en hängbro över ett sund, i Solstadström.
Definitivt ingen som jag utmanar mig med!😱
Vackert var det på sina ställen längs vägen.
På hemvägen, tog jag vägen förbi Blankaholms Camping och Badplats. Badplatsen behövde ett provbad! Och det fick godkänt.👍
Köpte varsin Magnum i glasskiosken i hamnen, innan jag cyklade sista biten "hem".
En liten lagom tur i den kuperade terrängen.
Får se om jag cyklar till badplatsen för morrondoppet i morgon,  eller det blir ett dopp här i den lite mer grumliga viken?

I kväll blir det flintastek på grillen. Potatissallad och tomatochlöksallad till.

Vi blir här till på tisdag, två nätter. Sen kör vi vidare till Västervik. Det är då dags att fylla på kyl och frys - igen.

På återseende, 
Siv & Bosse.

Inga kommentarer: