lördag 30 maj 2015

Ölands Norra Udde!

Efter en titt på väderkartan insåg vi att störst chans att slippa regn, var på Norra delen av Öland. Och visst har vi haft uppehållsväder. Men mulet och blåsigt och tidvis lite sol.
Ruggigt var det när vi kom fram på torsdagen men en promenad till Långe Erik blev det.
Med en sådan här solnedgång kan man ju undra hur vädret ska bli följande dag??
Men fredagen bjöd faktiskt på en solig morron!

Även resten av dagen var det mest sol, så då blev det både hundpromenad och dessutom en cykeltur för mig. Det måste ju fotograferas Orkidéer!

Hittade både röda och vita Orkidéer i blom! Men de flesta röda var nästan förbi.... Det där med namn på blommor är ju inte min starka sida, men jag tror att den vita heter "Sankte Pers Nycklar" och den röda heter "EVA"?! Jag får väl "googla" och se om jag har rätt.....
Det var inte bara orkidéer i dikena:
utan mängder av Liljekonvaljer
och även Gullvivor på sina ställen.......
Fick ju ta en extra titt på "Blåkulla", eftersom jag missade sammankomsten på Skärtorsdagen..... var ju tvungen att vara på jobbet!
Det har varit ett par lata dagar utan täckning för internet och mobiltelefoni! Hur fick vi tiden att gå innan internet???
Nu är vi tillbaka i civilisationen igen och i morron bär det hemåt, för till kvällen väntar jobbet, igen! Fyra dagar försvinner snabbt.......

På återseende,
Siv & Bosse

Inga kommentarer: