onsdag 22 maj 2019

Kolleviks Camping.

Vi lämnade ett mulet Tjuraviken  på tisdagsförmiddagen. Men innan vi kunde köra, var det dags att fixa trappan! Det var tredje gången, sen vi köpte bilen! Första gången var i Danmark, efter att ha tankat! Då fick vi lösa det med hjälp av en av mina stickor! Nöden har ingen lag. Det är en "rörpinne" i stål, som nöts av. Den ska hålla trappan på plats i infällt läge. -Ja, eller nåt sånt tekniskt. Nu är den bytt och håller väl ett par år igen.
Tisdagen ägnades också åt till att fylla på kylen. När allt var klart, åkte vi mot Karlshamn. Vi stannade på Kolleviks Camping, vid Vägga.
På plats blev det en kopp kaffe och sen en promenad till Väggahamnen. Fiskbutiken besöktes och varmrökt Regnbåge inhandlades, som fick bli kvällens middag. Mums.....
Idag, onsdag, bestämde vi oss för att cykla till Sölvesborg! Så efter frukosten fixades matsäck och cyklarna rustades för drygt 33 km cykling - enkel resa. Zelda och kärra var också med. Det var en pigg hund att ha med idag. Det blev sprunget en del vid cykeln. Att släpa på kärran, delade vi på. Fast Bosse tog den två tredjedelar av turen.
Vätskepaus
Vädret var perfekt för cykling! Soligt, med en lätt vind. Så det blev cykelbyxor och sporttop, som klädsel för min del. Inga bekymmer att hålla värmen!
Vi cyklade på "Sydostleden" hela vägen. Perfekt, för det var en separat cykelväg hela sträckan. Lunchen åt vi vid Ljungaviken och den långa bron, som går över viken till Sölvesborgs hamn. Hela turen blev straxt över 67 km. Inte så ansträngande cykling, som tur var. Det var ju bara andra cykelturen i år!
Ikväll vilar vi trötta lårmuskler, sippar lite rött och knaprar lite kex med ost på!
Livet är gott!
I morron drar vi vidare......