lördag 11 juni 2022

Det blir inte alltid som man tänkt!

Bengt och Kristina har blivit förkylda och avbokade vår träff i Målilla. Trist - men det kommer fler tillfällen.
Men det hindrade inte oss från att besöka Målilla och Hesjön.
En badplatsparkering med mycket yta att ställa husbilar och husvagnar på. En hundring kostar det att stå över natten, så det gör vi. 
Vi var framme lagom till lunch. Sen tänkte jag en kortare runda med hundarna, i den småländska skogen.
 Meeen, så så såg jag en skylt med "Hesjön Runt". Så det blev lite googlande och det var en "lagom" runda på 6.7km. 
Runt en timmes promenad, stod det i informationen. Ja, det gäller ju om man inte missar markeringarna!  När vi hade gått två tredjedelar kom vi till MOK-stugan och där tog skyltarna tillfälligt slut. 
Det blev en välbehövlig paus i värmen, medan jag googlade upp kartan igen och sen jämförde med Maps. Såg ju hur jag skulle gå.... men ville dubbelkolla. Så vad gör man då? Jo, man "ringer en vän"!🤣 
"Vännen" satt kvar i Husbilen, så han fick kolla så jag tänkt rätt! Efter ett par hundra meter, var vi tillbaka på leden igen!
Vi gick parallellt med smalspåret och sjön en liten del av sista sträckan.
Tillbaka i Husbilen, blev det ett snabbt ombyte till badkläder och sen ett dopp i plurret! 
Hundbad finns - men ingen av fyrbeningarna var sugna på att bli blöta! Däremot att vila en stund i solen, passade damerna!

I kväll gör vi inte många knop! Men lite gott på grillen blir det. Sen får vi ta potatissallad till och kanske ett glas rött!

På återseende, 
Siv & Bosse. 





Inga kommentarer: