lördag 23 april 2022

Det är ju helg!

Då blir det betydligt fler bilar på Tjuraviken.
I torsdags var det bara 3-4 stycken. 

Inte lika fint väder idag, men helt okej.
Bosse pysslar om bilen, med lite vax och jag får ta hundarna och gå långpromenad. Passar mig väldigt bra!😉
Vi har gått Almöleden, som ingår i Ark56.
Vi gick en del av den, på södra delen, som nyligen är iordninggjord. Den var väl klar till invigningen av Ark56. Sträckan går längs strandkanten, så det är ofta sumpigt och blött där. Men nu fanns där ett flertal spångar att gå på, så vi slapp att bli blöta och kladdiga.
Utsikt ut mot skärgården väster om Hasslö!

Trots att vinden fortfarande är kall, var både jag och hundarna varma och svettiga (i alla fall var jag svettig), när vi var tillbaka vid husbilen.
Det passade bra att äta lunch, när vi svalnat av lite.
Nu ska vi slappa, hundarna och jag 
- medan Bosse vaxar vidare.

På återseende, 
Siv & Bosse. 


Inga kommentarer: